Vierailu Kiinan fantastisella seinällä: matkaoppaan

“Se, joka ei ole kiivetä fantastiseen seinään, ei ole todellinen mies.” Mao Zedong

Seuraava pysäkki Kiinan kanssa matkallamme oli muinainen, rahoittava Pekingin kaupunki. Se ei ole tarkalleen budjettisuunnitelma, joka retkeilee täydellistä määränpäätä, mutta tämä voimakkaasti asuttu 15,6 miljoonan ihmisen kaupunki oli jonnekin, jota olimme katsoneet eteenpäin erittäin kauan. Näytimme aamulla sen jälkeen, kun he olivat loistavan unen “pehmeässä nukkuja” -junalla. Useimmat budjettisuunnitelman retkeilijät todennäköisesti valitsevat vaikean nukkujan (kuten olemme aiemmin suorittaneet). Tällä kertaa meillä ei kuitenkaan ollut vaihtoehtoa yhtä hyvin kuin jouduin varaamaan tyylikäs pehmeä nukkuja. Kummassakin kerrossängyssä oli 2 vuodetta, toisin kuin 3 vaikeassa nukkujalla, samoin kuin jokaisella osastolla oli ovi. Valitettavasti Sneaky -savukkeen savu löysi silti menetelmän hyttiin hyttiin, mutta se oli paljon parempi kuin vaikeat ratapölkyt.

Vuohet tiellä on erittäin innostunut olemaan pehmeässä nukkujatilassa!
Osoitimme valtavassa rautatieasemalla ja tajusimme, että olimme unohtaneet ottaa yhteyttä hostelliin selvittääksemme, mikä bussi ottaa kaupunkiin. Meillä ei ollut minuutteja matkapuhelimellamme ja löysimme itsemme vaeltavan tämän kiireisen aseman ympärillä yrittäen löytää jonkun, joka puhuu englantia-mitä ei koskaan tapahtunut. Viime kädessä pystyimme hyödyntämään puhelinta ja ottamaan yhteyttä hostelliin. Navigoiimme linja -autojärjestelmässä metro -linjalle ja silloin, kun osoitamme junassa odottavien ihmisten määrän oli uskomatonta. Olimme hoitaneet esiintyä ruuhka -aikana samoin kuin ihmiset yrittivät kaikkialla epätoivoisesti muodoltaan junaan. Ohjelmasta meillä oli reppujamme, joten meillä ei ollut mitään mahdollisuutta taistella menetelmällämme. Turvavartijat todella työnsivät ihmisiä molemmin käsin yrittäen täyttää heidät kärryyn! Se oli hauskaa. Viime kädessä pääsimme junaan ja kävelimme hostellimme, missä meitä tervehdittiin ystävällisillä kasvoilla ja vielä yksi viileä hostelli -asetus. Kiina on fantastinen kohde budjettisuunnitelman reppumatkailijoille ja vaikka hostellit ovat jonkin verran enemmän kuin esimerkiksi Kaakkois -Aasiassa, ne ovat aina fantastinen vastine rahalle.

Tämä hostellin huomautus oli jonkin verran kadonnut käännökseen
mmm, maukkaita näköisiä skorpioneja ja satapimoinen BBQ kadulla
Peking on suuri hajontava kaupunki, joka on täynnä muinaista suunnittelua ja asenteita, mutta myös esittelee sen UP: tä ja tulevaa nykyaikaisia ​​puolta. Päätimme viettää 5 päivää siellä nähdäksemme vain murto -osan tämän sijainnin tarjoamasta. Ensimmäisenä päivänä teimme menetelmän pahamaineiselle Tiananmen-aukiolle sekä läheisesti kielletylle kaupungille. On niin paljon nähtävää, että olisimme voineet viettää koko ajan siellä, mutta lämmin oli meille pääsy, joten tutkimme vain muutaman tunnin. Kielletty kaupunki on Kiinan muinaisten rakennusten suurin ja hienoin säilytetty kompleksi. Tämä valtava palatsi oli keisarillisen hallinnon talo Qing -dynastioiden aikana. Vaeltelimme nähdä niin monia nähtävyyksiä, että emme voi luetteloida niitä kaikkia. Muutamia kohokohtia oli lohikäärme valtaistuin, jossa keisari johtaisi virkamiehiä, fantastisia hallia, jotka olivat kielletyn kaupungin tärkein osa ja käytettiin seremonioihin, 7000 neliömetriä. Meter Imperial Garden sekä säilyttämisen harmonian hallia, jota käytettiin juhla- että keisarillisiin tutkimuksiin.

Kielletty kaupunki, Peking
Kukaneen kaupungin, Peking
Yksi monista kielletyn kaupungin palatseista, Peking

Seuraavaksi Pekingin kiertueellamme päivälle päätimme tehdä menetelmän upeaan Lama -temppeliin. Tämä on Tiibetin itse Tiibetin ulkopuolella suosituin Tiibetin buddhalainen temppeli. Temppeli on palvonnan sijainti alueellisille ihmisille ja pyhiinvaeltajille, jotka tulevat kaukaa alistuakseen täällä. Sijainti oli mahtava! Olemme nähneet monia buddhalaisia ​​temppeleitä, mutta tämä oli yksi suosikeistamme. Upeat freskot, upeat kaarit, koristeellinen puusepäntyö, värikkäitä rukouslippuja sekä 18 metrin korkeaa Buddhan patsaa olivat kaikki upeita. Tiibetin kulttuuri on yksi suosikeistani. Täällä oleminen muistutti minua ihmisistä, jotka olimme tyytyväisiä, samoin kuin kyliin, joissa olimme käyneet vaelluksemme aikana Nepalin Himalajan kanssa.

Kaunis muotoilu Lama -temppelissä, Peking
Kultaiset pyhäkköt, Lama -temppeli, Peking
Buddha tarvitsee rahaa !!
luostari Lama -temppelikompleksissa, Peking

18m korkea Buddha, veistetty yhdestä santelipuupalasta
Koska olimme Kiinassa, mielessämme ei ollut kysymys siitä, että meidän piti nähdä 4. qMaailman uestio, Kiinan upea seinä! Tämä on legendaaristen mittasuhteiden tekninen saavutus. Seinä alkoi kehittää yli 2000 vuotta sitten Qin -dynastian aikana (täsmälleen sama dynastia, joka kehitti upeat terrakotta -soturit). Eri valtakunnat kehittivät yksityisiä seiniä yksilöllisesti Kiinan ympärillä pitämään vihollisia ja lopulta yhdistettiin toisiinsa. Seinän rakentaminen otti lukuisia lukemattomia työntekijöitä ja monet menehtyivät tämän ponnistelun aikana; Ihmiset jopa toteavat, että kuolleiden työntekijöiden luita käytettiin seinän kehittämiseen!

Lopulta ”läpäisemätön” seinä epäonnistui samoin kuin mongolit hyökkäsivät Kiinaan. Ajan myötä seinä päätyi turhaan pitämään vihollisia pois, koska siellä oli uusia keksintöjä, ts. Lentokone. Seinästä on niin paljon eri osia, että voit kuitenkin mennä, mutta päätimme nähdä, mitä vähemmän tuodaan takaisin ja vähemmän vierailevia Mutianyan aluetta, mikä alue on kuuluisa 26 Ming -dynastian vartijatornistaan ​​sekä upeat näkymät … tai AT: ssa vähiten mukavana päivänä siellä olisi! Jälleen päätimme nähdä yhden Kiinan kuuluisista nähtävyyksistä sekä taas, meillä oli sadetta. Se ei ollut melkein yhtä huono kuin matkamme lohikäärmeen selkärangan riisiterassille, mutta siellä oli matala pilvi ja kevyt tihku. Silti se ei tappanut suurta henkeä. Olimme fantastisella seinällä ja olimme innostuneita siitä, että olimme siellä.

Vuohet tiellä Kiinan fantastisella seinällä

Kiinan merkittävä fantastinen muuri
Kiinan fantastinen seinä käärmevät vuorenrinteellä

Kiinan fantastinen seinä
Nick Kiinan fantastisella seinällä – haluavat pilvet poistamaan

En odottanut, että se olisi niin vaellus yhtä paljon kuin seinä. Vaeltelimme kallioleikkausvaiheita noin 45 minuutin ajan ennen kuin saavuimme yläosaan. Siellä kun kävelimme jyrkkään kaltevuuteen, sitten takaisin alas ja sitten takaisin ylös, se oli upea harjoitus. Kun saavutimme muurin Mutianya -osan lopun, oli osoitus siitä, että tarkistivat “Ei turisteja tämän pisteen ulkopuolella”, vaikka emme ole turisteja, olemme reppumatkailijoita! Joten päätimme jatkaa kävelyä samoin kuin niin tyytyväisiä.

Dariece “kielletty” -osassa Kiinan fantastinen seinä

Tämä oli vähän seinää, joka oli sen jonkin verran alkuperäisessä tilassa, ei liian palautettu, mutta ei myöskään murene. Parasta oli, että siellä ei ollut muita turisteja, vain meitä. Kävelimme noin ½ tuntia enemmän “no-go” -vyöhykkeellä ja nautimme siitä joka minuutti. Pilvet alkoivat jopa jakaa hiukan sekä sadetta kokonaan. Me suuntasimme taloon fantastisen päivän jälkeen ja nautimme keskusteluista muiden matkustajien kanssa hostellin asettaman BBQ -illallisen yli.

Oli vielä muutama asia, jonka halusimme nähdä Pekingissä ennen siirtymistä eteenpäin; Yksi on kansallinen stadion tai lintupesä. Rakennus on massiivinen. Valitettavasti kaikki vuoden 2008 olympialaisille asetetut rahat näyttävät menevän tuhlaamaan. Mikään tällä hetkellä ei tapahdu, mutta selvästi se päätyi ostoskeskukseen tai viihdekompleksiin.

Kansallinen stadion/lintupesä, Peking
olympiakompleksi

Kansallinen stadion/lintupesä läheltä
Vaikka olisimme siellä näkemään tämän suuren teräksen näkymää (lintujen pesän valmistuksessa käytettiin yli 42 000 tonnia terästä!), Olin tähden vetovoima. Kuten koko matkamme Kiinan kanssa tapahtuisi, monet naiset tulevat juoksemaan yhtä paljon kuin minä sanomalla jotain mandariinista ja heiluttaisivat kameransa ympärillä. Minulla on ollut niin paljon kuvaversioita, minun pitäisi alkaa veloittaa ihmisiä palveluistani.

Dariece saa kuvansa innostuneen kiinalaisen naisen kanssa
Valokuva!

Kadujen vaeltamisen lisäksi meillä oli vielä yksi kaupungin alue, jonka todella halusimme nähdä, Nanluogu Xiang. Tämä viileä alue ymmärretään sen maukkaita ruokia, edullisia viinoja ja vanhan tyylin arkkitehtuuria. Söimme lihan vartaat, samoin kuin yhden kiehtovan aterian – paistettua kreppiä, jossa on munaa, yrttejä ja jonkinlaista paistettua leipää, kaikki rullattiin yhdessä.

Rivissä maukasta ruokaa Nanluogu Xiang Street -kadulla

Muna, kreppityyppinen asia Nanluogu Xiangissa, Peking
Se oli täydellinen tapa lopettaa viisi päivää Pekingissä. Me enIloed aikamme tässä muinaisessa kaupungissa sekä olivat poissa aamusta nähdäksesi vielä yhden liiallisemman asutun kaupungin, Shanghain!

Kuten tämä viesti? Kiinnittää sen!

Vastuuvapauslauseke: Vuohet tiellä on Amazon -kumppani ja samoin tytäryhtiö joillekin muille jälleenmyyjille. Tämä tarkoittaa, että teemme palkkioita, jos napsautat linkkejä blogissamme ja ostamme kyseisiltä jälleenmyyjiltä.